FAQs
pytania i odpowiedzi

Jeśli potrzebujesz pomocy, poniżej znajdziesz listę najczęściej zadawanych pytań, wraz z odpowiedziami. Kliknij pytanie, by przeczytać odpowiedź.
Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś, skontaktuj się z nami w wygodny dla Ciebie sposób.

  • Jak mogę sprawdzić dostępność towarów?

    Stany magazynowe są u nas bardzo płynne, dlatego nie zawarliśmy informacji o dostępności w sklepie online.
    W większości przypadków zamówienia realizowane są w terminie do 10 dni roboczych, ale wiele popularnych produktów realizujemy z dnia na dzień.
    Przewidywany termin realizacji złożonych zamówienia jest każdorazowo przesyłany w wiadomości email.
    Jeżeli chcesz sprawdzić dostępność przed złożeniem zamówienia, skontaktuj się z nami w wygodny dla Ciebie sposób.
    Możesz np. przesłać nam mailem listę produktów utworzoną ze schowka lub koszyka w naszym sklepie.


  • Jak długo potrwa realizacja mojego zamówienia?

    W naszej ofercie posiadamy kilkaset tysięcy produktów. Bardzo ciężko ustalić jeden obowiązujący termin dostawy.
    Na czas realizacji zamówienia składają się czas skompletowania wysyłki oraz czas dostawy:

    Czas potrzebny na skompletowanie wysyłki:
    • do 24h w przypadku towarów dostępnych na naszym magazynie,
    • około 14 dni w przypadku towarów niedostępnych na naszym magazynie,
    • do potwierdzenia, w przypadku towarów niedostępnych u producenta.
    Dostępność towarów można sprawdzić kontaktując się z naszym biurem obsługi klienta.
    Termin realizacji jest każdorazowo potwierdzany w wiadomości email.

    Czas dostawy:

    Jest to czas potrzebny na dostarczenie przesyłki do domu klienta przez firmę kurierską. Zazwyczaj jest to następny dzień, ale kurier ma na to do 48 h. Przesyłki wysyłane są w dni robocze przed godziną 13:00.

  • Jaki jest koszt przesyłki?

    Koszt przesyłki kurierskiej w każdym wypadku wynosi 15 zł netto (18,45 zł z podatkiem). Niezależnie od wybranej formy płatności. Można również odebrać towar w naszym biurze w Krakowie bez dodatkowych kosztów. Dla zamówień o wyższej wartości oferujemy darmową wysyłkę kurierską.


  • Jakie są opcje dostawy?

    Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa, odbiór osobisty w naszym biurze w Krakowie (Ul. Przemysłowa 12). Więcej informacji znajdziesz tutaj: informacje o dostawie.

  • Czy mogę śledzić swoje zamówienie?

    Tak. Status swojego zamówienia możesz sprawdzić w historii zamówień lub skorzystać z opcji śledzenia zamówień dla niezalogowanych klientów.
    Jeśli status twojego zamówienia zmieni się na "wysłane" otrzymasz maila z potwierdzeniem. Następnie otrzymasz potwierdzenie z systemu spedycji wraz z linkiem do śledzenia przesyłki.
    Jeżeli z jakiegoś powodu nie otrzymałeś linku do śledzenia, możesz się z nami skontaktować w celu sprawdzenia statusu przesyłki.

  • Czy jest możliwa wysyłka zagraniczna?

    Tak, ale wysyłki zagraniczne są możliwe tylko po wcześniejszym uzgodnieniu kosztów transportu. W tym celu należy wysłać zapytanie do naszego biura obsługi.
    Aby ustalić koszt będziemy musieli poznać adres dostawy oraz listę produktów (w celu obliczenia wagi i rozmiarów).
    Nie ma opcji wysyłki zagranicznej przy zakupach przez sklep.


  • Jak mogę zmienić coś w swoim zamówieniu?

    System sklepu nie umożliwia samodzielnych zmian w złożonych zamówieniach. Jeśli potrzebujesz zmienić coś w swoim zamówieniu skontaktuj się z nami możliwie najszybciej.
    Zazwyczaj wprowadzamy zamówienia do dwóch godzin po ich otrzymaniu (w dni robocze w godzinach 8.30 - 16.30).

    Dodawanie produktów do zamówienia: nie ma problemów, może to tylko opóźnić realizację.
    Anulowanie zamówienia lub zredukowanie produktów: im szybciej nas poinformujesz tym lepiej. Często sprowadzamy produkty z zagranicznego magazynu specjalnie pod dane zamówienie. Jeśli zostaną już do nas wysłane to nie będziemy mogli tego cofnąć i zostaniemy z nadmiarem magazynowym.
    Zmiana danych adresowych: pamiętaj aby poinformować nas o tym przed wysyłką towaru.
    Zmiana sposobu płatności: dla zalogowanych klientów system oferuje samodzielną zmianę w obrębie płatności dostępnych w PayU. Jeżeli chcesz zmienić formę płatności na przelew lub pobranie poinformuj nas o tym. Proformę do przelewu znajdziesz w mailu z potwierdzeniem zamówienia.

  • Czy mogę zmienić formę płatności?

    Tak. Jeżeli chcesz zmienić formę płatności skontaktuj się z nami w wygodny dla Ciebie sposób. Zaznaczymy to w naszym systemie.
    Jeśli chcesz dokonać tylko zmiany w obrębie PayU, to możesz to zrobić jeżeli posiadasz konto zarejestrowanego klienta. Odpowiednie opcje dokończenia płatności PayU znajdziesz w historii swojego zamówienia (dostępne dla zalogowanych klientów).

  • Jak mogę zapłacić za zamówienie?

    Możesz zapłacić za pośrednictwem PayU, przelewem tradycyjnym, lub gotówką przy odbiorze (pobranie u kuriera).
    Jeżeli masz problem z płatnością w PayU możesz ją anulować w historii swoich zamówień i spróbować zapłacić jeszcze raz. Dane do przelewu tradycyjnego znajdziesz w mailu z potwierdzeniem zamówienia.

  • Czy mogę zapłacić w sklepie kartą kredytową?

    Tak. Przy zamówieniu wybierz formę płatności "PayU".
    Niestety nie oferujemy takiej formy płatności w przypadku odbioru osobistego w naszym biurze, jednak 20m od naszego biura znajduje się bankomat EURONET.

  • Czy mogę zapłacić paypalem?

    Jest taka możliwość. Niestety nie udostępniamy jeszcze tej formy płatności za pośrednictwem sklepu.
    Prosimy o kontakt w celu ustalenia szczegółów.

  • Czy udzielacie kredytu/leasingu?

    Jest taka możliwość. Prosimy o kontakt.

  • Staram się o dotację na wyposażenie narzędziowe, czy mogę liczyć na pomoc w tym temacie?

    Jest taka możliwość. Mamy doświadczenie w realizacji tego typu projektów. Prosimy o kontakt.

  • Czy można zapłacić w EURO lub innej walucie?

    W sklepie nie ma takiej możliwości. Można przełączyć widok waluty ale nie da się dokończyć płatności w walucie EUR.  Jeżeli chcesz zapłacić w EUR lub innej walucie skontaktuj się z nami.


  • Czy mogę liczyć na rabat do dalszej odsprzedaży?

    Jest taka możliwość. Od wielu lat współpracujemy z wieloma firmami handlowymi. Chętnie pomożemy. Prosimy o kontakt.


  • Chcę wysłać zapytanie o większą listę produktów. Jak najwygodniej to zrobić?

    Najlepiej skorzystaj z opcji wysłania zapytania dostępnej w naszym sklepie.
    Możesz stworzyć taką listę w schowku lub w koszyku. Możesz też zapisać stworzoną tam listę jako plik pdf używając narzędzia "zapisz jako PDF" i przesłać go nam mailem.
    Oczywiście możesz też wysłać klasyczne zapytanie w treści maila.

  • Jestem waszym stałym klientem. Czy mogę korzystać ze sklepu online na tych samych warunkach?

    Jest taka możliwość. Opracowaliśmy specjalne narzędzia do współpracy B2B za pomocą sklepu online. Zarejestruj konto swojej firmy i skontaktuj się z nami.

  • Czy muszę rejestrować konto klienta i jakie są tego korzyści?

    Nie musisz rejestrować konta. Nie jest to wymagane do realizacji zamówienia. Zamówienie można złożyć jako gość.
    Zachęcamy jednak do rejestracji, gdyż w tym celu wystarczy uzupełnić tylko o jedno pole więcej (zapisanie hasła).

    Korzyścią z założenia konta jest dostęp do pełnej historii zamówień oraz ustawień ułatwiających przyszłe zamówienia.
    Zarejestrowani klienci mają możliwość skorzystania z dodatkowych kuponów lub zniżek dostępnych po zalogowaniu. Zalogowani klienci mogą również zbierać punkty, które można wymieniać na zniżki.
    Założenie konta nie jest równoznaczne z zapisaniem do newslettera (to osobna zgoda) i nie będziemy przesyłać niechcianych wiadomości.

  • Czy otrzymam fakturę VAT za zakupy?

    Tak, do wszystkich naszych zamówień wystawiamy faktury VAT. Oryginał faktury zostanie dołączony do przesyłki wraz z towarem.
    Jeżeli chcesz otrzymać fakturę na inny adres lub w formie mailowej, wpisz komentarz w zamówieniu lub daj nam znać.
    Jeżeli zgubiłeś fakturę, która była dołączona do przesyłki skontaktuj się z nami.


  • Gdzie produkowane są narzędzia Facom?

    Ponad 60% narzędzi Facom produkowana jest w fabrykach producenta w Europie (głównie we Francji).
    Pozostałe produkowane są przez partnerów przemysłowych Grupy Stanley Black&Decker na bazie ścisłych specyfikacji opracowanych przez inżynierów FACOM.

  • Czy marka "Expert by Facom" jest odpowiednikiem marki "Facom?

    Expert jest tańszą linią marki Facom. Expert, podobnie jak Facom, należy do światowego lidera - firmy Stanley Black & Decker w dziedzinie narzędzi ręcznych.
    Marka ta została zaadaptowana do wymagań profesjonalistów w przemyśle i motoryzacji.
    Produkty EXPERT zostały opracowane wg specyfikacji działu rozwoju technicznego grupy Facom/Stanley w odpowiedzi na potrzeby i wymagania profesjonalistów.
    Jakość produktów jest potwierdzona przez gwarancję EXPERT bez ograniczeń w czasie, dla uszkodzeń wynikających z wad produkcyjnych, podobnie jak dla marki Facom.
    Wszystkie narzędzia EXPERT są zgodne z obowiązującymi międzynarodowymi normami DIN i ISO.

  • Czy gwarancja na narzędzia Facom jest naprawdę dożywotnia?

    Tak, w przypadku produktów z informacją o gwarancji dożywotniej.
    Jeżeli tylko użytkujesz narzędzie zgodnie z przeznaczeniem to naprawdę możesz liczyć na wymianę lub naprawę bez ograniczenia w czasie.

  • Jak mogę zareklamować zepsute narzędzie?

    Odeślij do nas uszkodzony produkt wraz z wypełnionym formularzem (formularz reklamacji).
    Wpisz dane kontaktowe oraz listę tego co wysyłasz. Data zakupu jest potrzebna tylko w przypadku gwarancji czasowych.
    Dla sprawniejszej obsługi reklamacji poinformuj nas o składanej reklamacji drogą mailową, to bardzo ułatwi nam cały proces.


  • Ile trzeba czekać na zwrot narzędzia z gwarancji?

    Uszkodzone produkty wysyłamy do weryfikacji serwisu w każdy piątek.
    Na pozytywnie rozpatrzone reklamacje trzeba poczekać około 2-3 tygodni.


  • Czy muszę posiadać fakturę zakupu żeby móc coś zareklamować?

    Tylko w przypadku gwarancji ograniczonej czasowo i jeśli zakup nie był dokonany w naszej firmie.
    W przypadku gwarancji dożywotniej faktura nie jest potrzebna.

  • Czy mogę coś zwrócić?

    Tak. Chociaż jeśli możemy temu w jakikolwiek sposób zapobiec to będziemy za takie starania ogromnie wdzięczni.
    Jeżeli kupowałeś produkt dla siebie (bez faktury na firmę), to nie musisz podawać przyczyny zwrotu. Potrzebne informacje znajdziesz tutaj: odstąpienie od umowy.
    Jeżeli zakup był na firmę skontaktuj się z nami.


Zapytaj o produkt

* Pole wymagane

Newsletter

newsletter.jpg

Cieszymy się, że chciałbyś otrzymywać nasz newsletter!


Obiecujemy, że treści będą interesujące, no i nie zamierzamy wysyłać go częściej niż raz w miesiącu :) Jeżeli masz ochotę poczytać od czasu do czasu o nowościach i promocjach narzędziowych, zaznacz poniżej zgodę oraz podaj swój adres email.

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystnie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Czytaj więcej Polityka prywatności.